Výroba digitálního projektoru z Meotaru a LCD

16.09.2015 21:05

Mít vlastní digitální promítačku byl vždy můj sen. Ale Jsou hodně drahé a nová lampa do ní stojí skoro polovinu pořizovací ceny. Tak jsem brouzdal po internetu až jsem na YouTube narazil na tohle. Někdo rozebral LCD monitor, vyndal z něj pár částí a položil ho na meotar. Rázem z toho měl levný a kvalitní digitální projektor, který v klidu zvládne i HD kvalitu. Řekl jsem si: "Tak to si musím postavit" a začal jsem na internetu shánět meotar. Všude byly ceny kolem 1000,- a nebo níž, ale byly požkozené. Tak jsem se zeptal ve škole jestli tam nějáký nemají. Bylo mi řečeno že mají, a že ho vyřadí a dají mi ho. Tak meotar už jsem měl, byl to POLYLUX 2. Už jen sehnat LCD monitor. Ten jsem sehnal od známého, jako nový, zn. ASUS. Začal jsem ho rozebírat, ale bál jsem se abych ho nějak nepoškodil. Ufff...povedlo se, vypreparoval jsem dvě DPS a display. Pak jsem ho položil na čočku meotaru. Zapnul jsem meotar a na zdi se objevil bílý čtverec. Poté byl zapnut display. Na zdi se obráceně objevilo "NO SIGNAL" (neměl jsem ho k ničemu připojený). Začal jsem jásat že to funguje, ale musel jsem obrátit display. Připojil jsem PC a...hurá!!! Na zdi se promítla plocha z PC. Pak už jsem jen doostřil a posunul obrazovku co nejvíce na střed, protože byla o něco vetší než meotar. Nebyly vidět okraje, ale to u filmu moc nevadí. Pak jsem dozadu namontoval DPS a LCD nalepil oboustrankou. A projektor byl hotový!

Takhle jsem ho přivezl:

Čištění:

Připrava na zkoušku:

První zapnutí (TopGear):

Zaostřeno:

První delší promítání (Trabantem napříč Afrikou, cca 2h)

 

Film v HD: