Úprava zapojení snímačů

21.05.2017 18:48

Před časem jsem si koupil el. kytaru Fender Squier bullet stratocaster se single coily. Jsem s ní naprosto spokojen, je pohodlná, krk je pěkně opracovaný, tělo také, ladění drží krásně, jediné co bych vytkl, jsou některé trochu křivě zašroubované vruty. Zvukově na tom je také dobře. Zpočátku jsem hrál bez efektů, ale čistej zvuk se k elektrice moc nehodí, a tak jsem si postavil první efekt, distortion (viz. rubrika "Konstrukce"), dále ještě několik pokusných a nedávno jsem dokončil fuzz (viz. rubrika "Konstrukce"), který se opravdu vydařil a to jak vzhledově, tak zvukově. No jo, jenže když jsem zkoušel hrát třeba AC/DC, tak tóny jakoby nevinikaly jako Angusovi. Jednak má našláplý SGčko, a hlavně v něm jsou humbuckery. To mi nedalo spát, a tak jsem přemýšlel jak tento problém vyřešit. První nápad byl koupit humbuckery a namontovat je místo singlů. Jenže byly dost drahé, a do levnějších bych asi nešel. Pak jsem ale na YouTube narazil na video "Rig Rundown-Queens Brian May". Je to pořad, kde ukazují vybavení slavných kytaristů a jejich kytary. A právě Mayovou kytarou "Red special" jsem se inspiroval. Jeho kytara má 3 single coily, ale má 6 zabudovaných přepínačů, 3 zapínají a vypínají jednotlivé snímače, zbylé 3 otáčí polaritu snímačů. Takže jsem hned začal čmárat na papír jak by mělo vypadat zapojení. Nechtěl jsem bastlit do kytary 6 přepínačů, takže jsem se rozhodl že v poloze krk-střed bude možné sepnout oba snímače do série, nebo nechat paralelně a to buď mimo fázi, tím že otočím polaritu středového snímače, nebo ho nechat ve fázi s krkovým. Koupil jsem tedy dva přepínače s 2x přepínacím kontaktem. Dále jsem musel vymontovat pickguard z kytary, ale nechtělo se mi sundavat struny, tak jsem je pouze hodně povolil a nadzvedl pravítkem, a již odmontovaný pickguard jsem vytáhl. Vyvrtal jsem dvě díry pro přepínače, a osadil přepínače. Zapojil podle schématu (dole), kytaru opět smontoval, naladil a zapojil přes fuzz do zesilovače. Zvuk mě dost překvapil, nezní to úplně jako humbucker, ale alespoň dost podobně. Rozhodně toho nelituji :) Akorát jsem možná měl takto zapojit kobylkový snímač místo středového. Možná někdy. 

Schéma zapojení: