Šoker s 555

21.02.2015 14:47

Asi v sedmé třídě jsme já a kámoš postavili do školy šoker. Byla to destička s 9V baterkou, tlačítkem a trafíčkem TAH2 (220V/24V). Pak jsem postavil první pulzující šoker. V chorvatsku jsem si koupil klíčky k auto jako šoker, a otamtud pocházel obvod a trafo. A jeden den jsem přemýšlel, co postavit, protože jsem se nudil a napadl mě ten šoker. Asi měsíc před tím než mě to napadlo jsem postavil stroboskop s 555. Zkoušel sem místo LED pásku zapojit indukční cívku a fungovalo to. Tak jsem si řekl že udělám pulzující šoker. Je to typické zapojení 555. Mosfet jsem použil K2924. Trafo je již zmiňované TAH2. Při 12V to celkem obstojně kopalo, při připojení trafa 220V/12V jsem dostal takovou šlehu že jsem shodil pájku ze stolu :D . 

Toto zařízení může u některých osob vyvolat např.: zástavu srdce nebo epileptický                                          záchvat. Vše děláte na vlastní odpovědnost!!! 
 
Schéma zapojení:
Prototyp: